www.Sportygundogs.com

Besøg min web-butik; www.sportygundogs.com , hvor kvalitets træningsartikler, hundepuder og andet til den arbejdende hund er nøje udvalgt efter at det er blevet testet her i kennelen og til vores træning.

fredag den 19. december 2008

Hvad laver man når influenzaen har overtaget og man har sovet to døgn i træk og derfor er nødt til at sætte sig op et par timer, hvis man nogensinde skal kunne strække sine rygstykker ud igen; man surfer på nettet og finder sjove ting på You tube som kan deles med jer:

Her kommer et klip fra hvalpetræning af en 4,5 mdr. gl hvalp og klippet fik mig til at tænke lidt over hvor mange forskellige måder der er at træne hvalpe på.
Mine hvalpe skal være meget mere livlige og med mere fart end den søde lab i klippet. Af den grund lader vi meget længe vores hvalpe og unghunde løbe ind. Vi tror på, at vi på den måde bedre kan beholde fart og stil ved den voksne hund

http://www.youtube.com/watch?v=P_cojMPfit4&NR=1

Men efter at have kritiseret først det ene klip (jeg er i mit mest charmerende hjørne) tager jeg fat på det næste.
Her kommer et klip fra USA, hvor træneren tilsyneladende har samme holdning - lad hvalpen løbe så den beholder fart og stil mange år ind i voksenlivet.
Men så synes jeg, at det går lidt for hektisk til med træningen; i klippet indfanges hvalpen og træneren tager sig ikke tid til at få ro på inden de kaster en ny dummi.
Træneren anbefaler asfalt broen fordi broen er " steril" ingen græs osv. Jeg bruger naturen alt hvad jeg kan, når jeg træner og synes det er sundt og naturligt for hvalpene at lære og holde fokus på bolden/dummien selvom der kommer anden fært eller lignende på tværs.

http://www.youtube.com/watch?v=rtaUNdSKfZM&feature=related

Og til alle jer (der ligesom jeg bare sidder hjemme i sofaen og er hellige og tænker kan hun gøre det bedre selv) vil jeg love jer et videoklip af min lille Kate og jeg ude og træne! Når jul og influenza er overstået.

http://www.youtube.com/watch?v=LvStwS5gQ60

Hmm.... det klip kan I få lov at kommentere på...

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Kolla min flipflop film på min blogg!!!
HAHAHAHAHA!!!!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=qc-haRTtK3A

Passa er äkta makar!!!