www.Sportygundogs.com

Besøg min web-butik; www.sportygundogs.com , hvor kvalitets træningsartikler, hundepuder og andet til den arbejdende hund er nøje udvalgt efter at det er blevet testet her i kennelen og til vores træning.

onsdag den 25. november 2009

Tirsdag

Thomas var afsted på opsamling og fortalte om vores efterhånden ældre herre Chuck, der stadig er "still going strong". Han er ved at være mere stivbenet og vil gerne tages lidt hensyn til, men kommer der en løber, så er alderen glemt, herligt.

Eftermiddagen bør på en ½ time med dagslys, så Penny, Kate og jeg skyndte os ud i marken for at træne.
Det er er stadig svært for Kate at acceptere, når jeg tager begge hunde med ud. Hun får simpelthen et ekstra gear, men i forhold til at få trænet lidt steadyness - så er det rigtig god træning, og efter en øvelse eller to, så falder hun til ro med det.
Jeg har i nogen tid opbygget "Back" på dummyer, uden fodfært og igår nåede vi en smule længere. Jeg ville ellers have tænkt, at det ikke var helt optimalt, for det blev mørkt mens vi var ude, men jeg tror faktisk kun at det skærpede hendes koncentration.
Det blev også til søgeøvelser på tennisbolde og lidt markeringer i mørke. Og med et rigtig godt andetræk af pibeænder, mindede meget om en ægte andejagt. Men det må Kate venter lidt med.

Ingen kommentarer: