www.Sportygundogs.com

Besøg min web-butik; www.sportygundogs.com , hvor kvalitets træningsartikler, hundepuder og andet til den arbejdende hund er nøje udvalgt efter at det er blevet testet her i kennelen og til vores træning.

søndag den 8. november 2009

Tidspunkt for Hvalpetræning er ændret

Næste gang vi ses til hvalpetræning, mødes vi kl. 14.00 i stedet for kl. 13.00

Idag havde vi hvalpetræning og det gik allerede bedre for dem, deltog for anden gang.
Vi træner det med at gå fint i snor - uden at have stram line og uden at man som hundefører rykker i linen, det er ikke så nemt.
Vi går rundt om hunden, rundt om os selv med hunden, baglæns, langsomt og hurtigt og bruger stemmen rigtig meget for at holde kontakt med hvalpene.

Derudover lavede vi en masse sit øvelser, med godbidder ind mellem fingrene, så man allerede nu får vænnet hvalpene til det håndtegn, der senere betyder bliv og stop.

Og så introducerede jeg områdefløjt på godbidder og viste hvordan jeg starter apporteringstræning op på en tennisbold eller lille dummy.

Hver gang, der er hvalpetræning bliver jeg mindet om, at det i mine øjne er den sværeste træningsperiode, man overhovedet har med sin lille hvalp. Kontakten og hele "omgangsformen" mellem hund og fører skabes der. Det er en meget vigtig periode, der senere får stor betydning for al videre træning.
Nu ses vi igen næste søndag, til endnu en runde.

Ingen kommentarer: