www.Sportygundogs.com

Besøg min web-butik; www.sportygundogs.com , hvor kvalitets træningsartikler, hundepuder og andet til den arbejdende hund er nøje udvalgt efter at det er blevet testet her i kennelen og til vores træning.

onsdag den 16. september 2009

Træningen idag

I aften skulle jeg have sidste gang med mit onsdags hold så Kates træning blev Healwork med og uden snor på vej ned til træningsarealet. Rigitg god træning, fordi jeg holdt fokus på hvad træningen skulle handle om og ikke blev fristet til at arbejde lidt på tennisbolde eller dummyer.

Pennys træning idag blev lange tilbagesendinger på dummyer. Bygget op med at dummyerne blev lagt samme sted, mens Penny så det. Derefter bevægede jeg mig væk fra området og sendte hende tilbage efter at være gået ca. 150 meter væk - hvorefter jeg gik yderligere 150 m. væk og sendte igen. På den måde kunne jeg træne tilbagesending på over 300 m.
Efterfølgende lavede jeg en enkelt tilbagesending på vandhullet.

Når jeg går fra det ene sted til det andet for at lægge dummyer ud osv. har jeg fokus på at få trænet healwork og bliv øvelse.

Onsdag holdet havde sidste efterårs træning - med fokus på nærsøg (igen igen igen) og så introduktion til walking up - fantastisk træningsform. Nogle af dem er allerede vant til den måde at træne på, men for dem, der ikke havde prøvet det var det en spændende øjenåbner;-)
Jeg blev introduceret til walking up træning under et kursus med de Walisiske instruktører; Roger og Simon og har siden dengang været stor tilhænger af træningsformen.

Det er altid en herlig fornemmelse, når jeg kan gå til or og ved at hundene har deres portion opmærksomhed og "enekærlighed" og ikke mindst træning.

1 kommentar:

Henrik Møller sagde ...

hej iben kunne du ikke kort forklare lidt om walkingup træning