www.Sportygundogs.com

Besøg min web-butik; www.sportygundogs.com , hvor kvalitets træningsartikler, hundepuder og andet til den arbejdende hund er nøje udvalgt efter at det er blevet testet her i kennelen og til vores træning.

mandag den 20. januar 2014

Godt Nytår!!

Så kom 2014 .... rygende i hujende fart. Sådan føltes det i for os i Kennel Batmoors`.

Vi har nydt eftersommeren og efteråret med jagtsæsonens komme. Dejligt at komme ud med hundene og anvende dem på rigtig jagt. Ingen tvivl om at træning og workingtest er herlige, men rigtig jagt kan ikke erstattes!

Udover Jagterne kommer også A-prøverne og Thomas har stillet Hillus Powell, Broadlaw Ebony og Broadlaw Dirk i vinderklasse.
Vi har ingen unghunde haft med på Åben A i år... det må vente til næste år, når deres træning er fuldført.

Batmoors` Cromarty Cody søn af vores Batmoors` Leadhills Hope og INTFTCH DKBRCH DKJCH Batmoors' Gentle George Will har været med på jagt enkelte såter i år. Grundtræningen nærmer sig et fint stadie og nu gælder det markprøvetræningen. Han er 1 1/2 år, så han skal føres på B-prøver i foråret der kommer. Cody er min "Klikkerhund".
Jeg valgte at bruge et godt år på at tage en Klikkerinstruktør Uddannelse hos Hund og Træning - og Cody blev min uddannelseshund. En rigtig spændende, svær og meget lærerig proces. Fantastisk når værdier og træningsredskaber kan gå op i en højere enhed.

2013 bød på fine hvalpekuld i Kennelen og endnu et herligt Kennel Batmoors` Kenneltræf. Vi lånte fine terræner og tilbragte to(3) dejlige dage i selskab med unge som ældre Batmoors hunde og deres ejere. Jyder, Bornholmere, Sjællandere og Fynboer, Svenskere og Finnere. 37 Batmoors hunde deltog og vi er taknemmelige for at så mange bakkede op om weekenden.

Goddag Og Farvel.
I året der er gået har vi sagt farvel til nogle af vores hunde. Sådan er naturens gang, men alligevel rammer det hårdt når vi skal tage afsked. Vi plejer jo selv at bestemme, hvornår en hund er bedst tjent med et sidste besøg hos vores dyrlæge.
I efteråret sagde vi så farvel til Altiquin Breeze (Gem), som vi skylder stor tak for fine hvalpekuld i vores kennel, mor til to Champions; DKBRCH DKJCH DKWTCH Batmoors' Leitrim Jake & INTFTCH DKBRCH DKJCH Batmoors' Gentle George Will
Gem og hendes datter Carlin flyttede for nogle år siden til et par gode venner, så Gem kunne nyde sit otium (i sofaen). Så vi har de sidste år ikke haft dem i huset hos os. Mor og datter valgte at gå på "jagt" en sen aften på en luftetur, for aldrig at komme tilbage. De blev kørt ned på en hovedvej bare  6 km fra deres hjem.

Goddag og velkommen har vi sagt til Didi.... Border Terrier tæve fra Kennel Meadowlark i Sverige. Hun hedder Meadowlark Honey Rider på stamtavlen, men vi valgte kaldenavnet Didi.
Didi betyder Elskede lillesøster på Nepalesisk - og hun er modtaget som lillesøster her i familien. Hun er absolut skøn. Fræk og sjov og fuld af "gode" ideer hele tiden, men bare ikke til at stå for!
Hun er et fantastisk suplement til alle Labberne:-)





Sidst på sensommeren kom så to Irske gule unghunde ind i Kennelen. Daisy og Bailey var deres kaldenavne. Vi har beholdt kaldenavn Daisy, emn Baily har jeg omdøbt til Billy, hvilket er nemmere for mig. De er fra Kennel Drumgoose, Mr Billy Lundy. Billy går for tiden med en fin gul tæve og de blev 3 vindere ved det Irske Mesterskab 2013.
Daisy og Bailey er kuld søskende og efter FTCH Marranscar Blackcap og Just Barbara
Bagved Just Barbara ligger Rumbleton Tæver, Altiquin hunde og Broadlaw Elder.
Hundene fylder 1 år i februar og vi er så småt i gang med grundtræningen.

Træningsseminar med Instruktører udefra, Batmoors´ Træninger og ikke mindst kenneltræf er selvfølgelig underplanlægning.









søndag den 15. september 2013

Svensk 1 pris

Tillykke til Tomas Söderström og Batmoors´ Wallace Angus med deres 1 pris i Åbenklasse.. så nu er de klar i vinderklasse. Stort tillykke...

Lånt foto fra FB.  Tomas og Angus.

Batmoors´ hunde Blir´ 3 vIndere og Hillus Powell 2 vinder i Søby

I dag var Thomas og Hillus Powell af sted til uofficiel Hold WT (individuelt Officiel) på Dummyer arrangeret af DRK i Søby.
Thomas var i godt selskab med henholdsvis Brian Rasmussen og Batmoors` Hill Clyde, Peter Jørgensen med Batmoors´ Leitrim Jake.

                          Sammen blev de som hold placeret som 3 vindere ud af 18 Hold.

Thomas og Hillus Powell (Charlie) blev individuelt og officielt placeret som 2 vindere.

En rigtig godt tilrettelagt prøve med tilpas svære poster og en slående enkelhed, der er varetegnet for Workingtests - og så var det jagtrealistisk.
Dommerne på dagen var Zsolt Böszörményi Ungarn, Gereon Ting Tyskland, Jan Lorenzen DK, Lars Nordenhof DK og Hans Jørgen Lundgaard DK

Tillykke til alle andre placerede...

Og tillykke til Batmoors´ Isle of Mull og Morten der var med på 4 vinder holdet!



Tillykke

Til Brian og Batmoors´ Hill Clyde med 2 vinder uoff. vinder WT (Bumber Boy) arrangement på Fyn sidste weekend og John Liepke med Batmoors´  Celtic Nechtan med 3 vinder placering!

OG tillykke til Steffen med Batmoors´ Spot on Hazel, der vandt åbenklasse. Stort tillykke til Steffen, der er i fuld gang med træningen af sin første hund!


mandag den 2. september 2013

Røntgen svar på Batmoors´ Cromarty Cody!!

Puhaaa, "endelig" kom der svar på HD og Albue billeder som blev taget på Cody i sidste uge.
A Hofter og 0 på begge albuer, så det kunne jo ikke ønskes bedre. Jeg er bare så glad!!!!

Eftersom vi har kennel og holder meget af opdrætsdelen, så er reglen her, at hunde med c eller værre på hofter og bemærkninger på hofterne ikke skal i avl, men i stedet bliver til jagthunde eller markprøvehunde  andet steds. Sidste år sendte jeg derfor min dejlige Greenbriar hund Yoda videre til Søren og familie i Ribe - og tanken om at skulle sige farvel til endnu en unghund, som jeg har brugt mange timer på og sammen med, har været næsten uudholdelig.

Nu skal der for alvor sættes ind med markprøve træning. Vi er godt i gang. Cody har fungeret som min uddannelseshund til Klikkerinstruktør uddannelsen, så det første år af hans levetid, har vores fokus været på helt andre sager, men nu gælder det!

To af Hopes hvalpe fra hendes første kuld er nu fotograferet med A hofter og 0 på albuerne:-)

tirsdag den 27. august 2013

Hurraaa og Tillykke.. Batmoors hunde på Prøver:



Stort tillykke til Flemming, der med Batmoors´ Spot on Holly (GBFTCH Adoraden Quinn
-Altiquin Breeze, Der fik en 1 præmie i begynderklasse i Sydjylland 17.8.13
Batmoors´ Spot on Holly i 2012


Stort tillykke til Erling, der med Batmoors´Alltwalis Maygan (Lakedown Diawl Bach -Batmoors' Chasing Kate) Der fik en 1 præmie i Begynderklasse i Sydjylland! 17.8.13
Erling og Maygan... til weekendens kenneltræf.. Så dygtige;-)



Benny med Batmoors' Black Isle Joey (Broadlaw Dirk og Hillus Holland), der fik en 1 præmie i begynder klasse på Sjælland d. 24.8.13


Og til de "halve Batmoors´" tillykke til Frederik og Jægerslunds Harvey efter Denes Boy Dan of Tudorcourt, med Jeres 1 præmie i Begynderklasse d. 17.8
Game Finder Inka efter Hillus Powell og Annette Husmann med 1 præmie i begynderklasse d. 17.8

Til John og Stenhøjgårds Cille Lovis, efter Hillus Powell, der blev 3 vinder m.CK i Vinderklasse d 24.8 på Sjælland

Greenbriar Deluge... én af de unge!

Min unghund.. Greenbriar Deluge ... fin sort størrelse. Træningen peger på en lovende hanhund. Næste måned skal han i røntgen og så skulle vi gerne være klar til markprøverne i 2014:-)

lørdag den 17. august 2013

Første gris i Kennel Batmoors´


Hallo er der nogen derude!!! Kenneltræf

Har sendt såååå mange mails snart vedr. Kenneltræf.. og en del er kommet tilbage, men helt umuligt at holde styr på. 30 har meldt sig til. Omkring 15 har meldt afbud og nogle har jeg ikke hørt fra..
Er lidt nervøs for om nogen ikke er inviteret- blevet glemt - har skiftet mail...

Der er ca. 30 tilmeldt med hund begge dage:-)

Hvis DU ikke har hørt noget og gerne vil med så giv endelig lyd - for der er helt sikkert plads til Jer.  Alle Batmoors hunde er hjerteligt velkommen!

24 og 25 August.... Vi træner hund begge dage... Fælles spisning lørdag aften, for dem der kan være med. KOm med eller uden hund. Vi skal træne og hjælpe hianden

Giv lyd, så sender jeg programmet af sted:-)

Mange Kærlige Hilsner
Iben